tisdag 29 januari 2013

PASTA MED TONFISKSÅS


En snabb, enkel, billig och god pastasås!!!  Perfekt vardagsmat!!

4 pers

200 g tonfisk i olja/vatten (avrunnen)
400 g krossade tomater
3 dl grädde
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
salt, peppar

valfri smaksättning
tabasco
soja
grönsaksfond

GÖR SÅ HÄR:

  1. Skala och hacka lök och vitlök. Fräs den i smör i en stekpanna.
  2. Häll över krossade tomater och grädde. Tillsätt tonfisken.
  3. Smaksätt med salt och peppar och valfri smaksättning.
  4. Låt koka några minuter.
Servera med pasta.


7 kommentarer:

  1. hade ingen aning att man kunde använa tonfisk till sås.mannen äter bara tonfisk så med bröd och sånt så men de här ser spännande gott ut

    SvaraRadera
  2. Tonfisksallad är billigt och otroligt smidigt. Blir sällan set hemma eftersom sambon inte är så glad i tonfisk, men jag smyger in det matsedeln ibland ändå ;)

    SvaraRadera
  3. Så gott! Brukar göra något liknande med en burk tonisk i vatten, en burk creme frache och en burk krossade tomater. Ev lite purjolök eller annan lök. Så gott!

    SvaraRadera
  4. Ja jag vet att det gott. Jag brukar också göra liknande, dessutom otroligt billigt något som passar i january, ha, ha...!

    SvaraRadera
  5. Enkelt och billigt men min särbo avskyr tonfisk! Jag gör det till mig när han inte ska vara hos mig. Jag gillar sån här sås och gör en liknande när andan faller på och plånboken är tom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte heller min man skulle gilla det, men han åt med stor aptit!!

      Radera
  6. Min sambo brukar göra något liknande som vi åt härom dagen men med curry. Taco lät himla gott, det får det bli nästa gång!

    SvaraRadera