fredag 30 november 2012

BIFF STROGANOFF


Vi äter mest korv stroganoff hemma, men biff stroganoff är lite lyxigare, och mycket godare. Jag öste ner lite cognac i. 

4 pers

600 g lövbiff
1 gul lök
200 g färska champinjoner
3 msk tomatpuré
2 tsk dijongsenap
5 dl grädde
1-2 tsk paprikapulver
En skvätt cognac
salt, svartpeppar

GÖR SÅ HÄR:

  1. Hacka den gula löken. Skölj och skiva champinjonerna. Strimla lövbiffen.
  2. Fräs den hackade löken och champinjonerna. Ta upp och lägg på ett fat. Stek lövbiffen och tillsätt sen löken och champinjonerna.
  3. Tillsätt tomatpuré fräs runt en liten stund, tillsätt sen grädde, paprikapulver och dijonsenap.
  4. Låt koka ihop ett par minuter. Smaksätt med salt och peppar.


5 kommentarer:

  1. Åhh vad det ser gott ut : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott! :) älskar korvstroganoff, kan tänka mig att detta är snäppet bättre!

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt! Min man och jag pratade just om biff Stroganoff i veckan. Det är ju så gott! Hoppas du har en fin söndag och advent

    SvaraRadera
  4. Ikväll gjorde jag veg korv stroganoff här hemma....! :)

    SvaraRadera
  5. Lite annorlunda mot den jag brukar göra, ska nog prova ditt recept någon dag =)

    SvaraRadera