lördag 3 augusti 2013

KRAPPERUPS CAFÉ


Vi var och besökte Krapperups café nu i veckan. Krapperup ligger på vägen till Mölle/Kullaberg i Skåne. Tanken var väl först att vi skulle äta lunch typ nån räkmacka eller nåt, men när jag såg alla goda kakor kunde jag inte motstå att köpa en kakbit istället. Det var minsann svårt att välja mellan alla dessa goda kakor, pajer och cheesecakes. Dom stora runda kakorna (andra uppifrån till vänster) är chocolate chip cookies....stora som tallrikar.



Allt inrett i gammeldagsstil








En sån här kan man väl bara inte motstå, en hallon och kokospaj med vaniljsås!!!


Min man valde hellre lunch och tog en varm silltallrik.


Det ser väl mysigt ut. Detta var på gården..alltså framsidan. På baksidan fanns trädgården man kunde sitta i, vilket vi gjorde.



Det fanns även en liten butik där man kunde köpa bröd, godis och marmelader.


Det finns en stor park att ströva omkring i. Här med en liten damm med guldfiskar i.




Ett vrålåk stod på parkeringen!!













11 kommentarer:

  1. Ett mysigt café och vilka godsaker :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt ställa och allt gott.
    Man skulle vilja stanna flera dagar på såna smultronställen och prova allt :)
    Kram Lena från make a head food

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt ställe! Har aldrig hört talas om det även om jag också bor här nere...
    Pajen såg supergod ut! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fint det är i Mölle! Jag glömmer aldrig när jag och min sambo åt på Grand Hotel i Mölle. Vilken ljuvlig utsikt och vilken mat!

    Jag hade nog valt som din man, även om jag älskar att baka. Mat är godare än kakor men visst blir också jag frestad av bakverk ibland. Sverige är fantastiskt och har massor av utflyktsmål att erbjuda. Särskilt en solig sommar som denna. Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad svårt det måste vara att välja vad man vill äta på ett sånt ställe med så mycket godsaker!!! Det ser väldigt mysigt och charmigt ut både caféet och omgivningen. Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  7. Mysigt ställe! Man kanske skulle ta sig en Skåne-tur...?
    Silltallriken skulle jag gärna sätta tänderna i. Ja, pajen också...

    SvaraRadera
  8. Vilket mysigt ställe! Nästan jobbigt när det finns för mycket gott att välja mellan :p

    SvaraRadera
  9. Mysiga Mölle nästa gång jag åker dit ska jag komma i håg detta ställe:)

    SvaraRadera
  10. Vilket himla mysigt ställe att fika på. Och jösses vilka stora chocolate chip cookies, det blir nog till att dela där! Och allt såg minsann härligt hembakt ut, mmmm! Vem vet om vi hamnar i Skåne nästa vecka?!?

    Kramizar!

    SvaraRadera
  11. Men åh vilket trevligt ställe. Helt i min smak. Vilka åka dit nu! :-)

    P.S Fin bilder också! kram D.S.

    SvaraRadera