tisdag 25 oktober 2011

MOZZARELLAFYLLD FALUKORV MED AJVAR

En klassisk rätt med lite nyttigare touch. Klassiskt tillbehör är ju potatismos, men jag tycker det blir ganska mäktigt, samt att den vanliga osten är utbytt till mozzarellaost. Buffelmozzarella har dessutom mer smak än vanlig mozzarellaost.


4 pers

600 g falukorv
3 msk senap
3 msk ajvar relish
125 g buffelmozzarella
salt, svartpeppar

Krämig vitkålssallad:
6 dl finstrimlad vitkål
1/2 dl majonäs
1 msk senap
salt, peppar

GÖR SÅ HÄR:

  1. Sätt ugnen på 175 grader. Lägg falukorven i en ugnsfast form. Skär snitt i korven och fyll vartannat snitt med senap och vartannat med ajvar relish.
  2. Skär mozzarellan i bitar och tryck ner en bit ost i varje snitt. Ugnsbaka i ca 20 min.
  3. Blanda vitkålen med majonäs och senap. Smaka av med salt och peppar.

1 kommentar:

  1. Jamen precis vad jag hade tänkt göra idag ;-)
    Ärligt faktiskt, men med potatismos till. Jag håller med du om att det är mäktigt och jag gjorde ingen mat alls idag, så det där receptet får väl tas om hand om när jag nu orkar laga mat härnäst :-)
    Kram på dej!

    SvaraRadera